وبلاگ

نکاتی که باید در خرید سماور گازی بدانید

سماور گازی

این روزها، سماورهای گازی رقیبی به نام سماور برقی پیدا کرده‌اند. البته سماورهای برقی هم کاربردی‌اند و استفاده از آنها مزایایی دارد اما مصرف برقشان و گاهی خطراتی که استفاده از آنها پیش می‌آورد، باعث می‌شود که سماور گازی همچنان موردتوجه باشد.

 

انرژی لازم برای به جوش‌آوردن آب سماور گازی از کپسول‌های گاز یا گاز شهری تأمین می‌شود. در مقایسه سماور گازی با سماور برقی، آب گازی‌ها کمی دیرتر به جوش می‌آید. سماورهای گازی دوام زیادی دارند و اگر از برند خوبی خریداری شوند تا سال‌ها برایتان کار می‌کنند.

 

سماورهای گازی با گاز شهری کار می‌کنند. مصرف انرژی‌شان نسبت به نمونه‌های برقی و چای‌سازها بسیار کمتر است؛ البته انرژی مصرفی‌شان گاز است و نه برق.

  • ظرفیت سماور گازی
  • تجهیزات ایمنی
  • طراحی و ظاهر
  • جنس بدنه
  • قیمت و خدمات پس از فروش

خرید سماور گازی

سماورهای گازی ظرفیت‌های متنوعی دارند. برای مصرف یک‌نفره تا خانواده‌ای بزرگ هم سماورهایی با ظرفیت مناسب در بازار وجود دارد. باید ببینید که مصرفتان چقدر است. ۵لیتری؟ ۸ لیتری؟ یا حتی بیشتر از ۱۰لیتری؟ حتی سماورهایی با گنجایش ۲۰ لیتر هم در بازار وجود دارند که برای مکان‌های عمومی کاربردی هستند. اگر مجرد یا خانواده دو نفره هستید، مدل‌های ۳ لیتری هم برایتان کفایت می‌کند.

 

وجود تجهیزات ایمنی برای سماور گازی بسیار ضروری است. سماورهای گازی باید ترموکوپل داشته باشند. وجود این قطعه باعث می‌شود که در صورت خاموش‌شدن شعله سماور، جریان گاز به‌طور خودکار قطع شود. نشت گاز خطرناک است و می‌تواند مشکلات و خطرات زیادی به وجود بیاورد. پس وجود ترموکوپل در سماور گازی ضروری است.

 

طراحی و ظاهر سماور گازی

طراحی و ظاهر سماور های گازی نیز برای خرید خیلی مهم است. سماوری با طراحی زیبا می تواند جلوه ی زیبایی به آشپزخانه شما بدهد. در هنگام خرید سماور گازی به این نکته توجه داشته باشید که کفسماور ضخامت کافی را داشته باشد. اگر ضخامت کف سماور کم باشد باعث زودتر خراب شدن آن می شود.  رنگ سماور گازی هم از نکاتی است که باید در هنگام خرید باید به آن توجه کنید. سماور های گازی با رنگ طلایی شاید خیلی زیبا باشند اما از یاد نبرید که خیلی زود رنگ آن از بین می رود. سماور هایی با رنگ استیل بهترین انتخاب برای خرید هستند.

 

مزایای سماور گازی چیست

سماور های گازی مصرف انرژی کمتری نسبت به سماور های برقی دارند. ظرفیت سماور های گازی بیشتر از سماور های برقی است و خانواده های پر جمعیت یا مکان های عمومی می توانند از آن استفاده کنند. عمر سماور های گازی بیشتر از سماور های برقی میباشد. بهترین انمتخاب برای خرید سماور سماور گازی می باشد.

 

قیمت و خدمات پس از فروش

قیمت محصولات برای همه ی مردم بسیار مهم است. سماور برارادران سیفی از قیمت بسیار خوبی برخوردار هستند. خرید سماور گازی ارزان و بی‌کیفیت کار درستی نیست و می‌تواند خطرات جبران ناپذیری برای شما داشته باشد. بنابراین بهتر است که با در نظرگرفتن بودجه خود سماور های باکیفیت بازار را بررسی و از میان آنها انتخاب کنید.  سماور گازی حتما باید خدمات پس از فروش داشته باشد. داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش برای هر برندی نشان دهنده ی این است که کیفیت خوبی دارد و اگر مشکلی پیش بیاید، به‌راحتی با تماس به مراکز خدمات پس از فروش سماورتان تعمیر خواهد شد.

 

سماور گازی نسبت به برقی انرژی کمتری مصرف می‌کند، ارزان‌تر است و ماندگاری خوبی هم دارد. این نکته را در نظر بگیرید که شاید برای خرید برخی از مدل‌ها و برندها کمی بودجه‌تان اندک باشد و به فشار بیافتید اما ارزشش را دارد. وسایلی مانند سماور باید ایمن باشند. ضمن اینکه هر روز نمی‌توانید آنها را تعمیر یا عوض کنید. پس بهتر است که در هنگام خرید با صرف اندکی پول بیشتر وسیله‌ای برای خود تهیه کنید که استفاده از آن خطری ندارد و برای طولانی‌مدت برایتان کار می‌کند. برای خرید سماور گازی تصمیم گرفتید؟

نکات خرید سماور گازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *