وبلاگ

ضرورت و چگونگی قلع ظروف مسی

قلع ظروف مسی

برای پاسخ به قلع ظروف مسی ابتدا بهتر است توضیحاتی درباره ی قلع بدونید!

قلع فلز سفید نقره ای رنگ است که قابلیت انعطاف زیادی دارد و در مقابل زنگ زدگی و فرسایش مقاومت بیشتری به سایر فلزات دارد.

حالا بهتر میتوان قلع کاری ظروف مسی را تاکید چون مس فلزی است که با غذا های حاوی مواد اسیدی واکنش نشان میدهد و بهتر است ظروف مسی را با لایه ای از قلع پوشاند.

  • قلع ورود مس بیش از اندازه به بردن را کنترل میکند.
  • قلع از اکسید شدن و ورود اکسید مس به بدن جلوگیری میکند.
  • ظروف مسی از طریق قلع کردن قابل احیا میباشد .

 

قلع کردن ظروف مسی یک فرایند است که استفاده از محلول قلع مشتمل بر آبی که به آن سنگ یا پودر قلع اضافه شده است، برای پوشاندن سطح ظروف مسی استفاده می شود. این روش به ظروف مسی زنده و زیبایی می بخشد و همچنین از اکسیداسیون و تاریک شدن آنها جلوگیری می کند. با قلع کردن، ظروف مسی به رنگ زرد-قهوه ای یا نقره ای می باشند و از براقیت و زیبایی خود محفوظ می مانند. همچنین، قلع کردن می تواند به عنوان یک روش حفاظتی برای ظروف مسی استفاده شود تا از اکسیداسیون و خوردگی جلوگیری کند و آنها را در برابر عوامل مختلف محافظت کند.

در فرایند قلع کردن ظروف مسی، ابتدا ظروف باید به طور کامل تمیز شوند و از هر گونه روغن، آلودگی یا زنگ زده شدن پاک شوند. سپس، محلول قلع باید به طور یکنواخت روی سطح ظروف پخش شود و به خوبی روی آنها چسبیده شود. پس از اینکه محلول قلع روی سطح ظروف خشک شد، می توان آنها را با پارافین یا واکس محافظت کرد تا از اکسیداسیون و خوردگی جلوگیری کند. در نهایت، ظروف مسی قلع شده می توانند با یک پارچه نرم و خشک پاک شوند و براق شوند تا زیبایی آنها بهتر به چشم بیاید.

قلع کردن قابلمه مسی

قلع کردن قابلمه مسی یکی از روش‌های مرسوم برای تمیز کردن این نوع قابلمه‌ها است. قابلمه‌های مسی معمولاً با گذر زمان به دلیل تماس با هوا و فرآیند اکسیداسیون، رنگ طبیعی خود را از دست می‌دهند و یک لایه سیاه بافته می‌شود. برای پاک کردن این لایه، می‌توان قابلمه را به آب جوش بگذاریم و با استفاده از مواد شوینده و اسفنج ملایم آن را تمیز کنیم. سپس با دستمال نرم و تمیز، قابلمه را خشک می‌کنیم. اما برای قلع کردن صددرصد این لایه، می‌توان از موادی مانند اسید سیتریک و خلال استفاده کرد. ابتدا قابلمه را به آب جوش بگذارید و سپس با استفاده از مواد قلع کننده و اسفنج، به آرامی روی لایه سیاه قابلمه قلع کنید. پس از این کار، قابلمه را به آب داغ بشویید و با دستمال نرم خشک کنید. توجه داشته باشید که قلع کردن قابلمه مسی بهتر است در مکان‌های خوب تهویه شده و با دستکش انجام شود

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *